• image/jpeg;;;1950s.jpg1950s
  • image/jpeg;;;1960s.jpg1960s
  • image/jpeg;;;1970s.jpg1970s
  • image/jpeg;;;1980s.jpg1980s
  • image/jpeg;;;1990s.jpg1990s
  • image/jpeg;;;2000s.jpg2000s
  • image/jpeg;;;mini.jpg2010s

1950s

 


Amway powstał w Ada w stanie Michigan w Stanach Zjednoczonych w latach 50. XX wieku. Jay Van Andel i Rich DeVos, założyciele Amway, stworzyli nazwę firmy od skrótu „American Way”.

   


1959 Amway wprowadza na rynek swój pierwszy produkt, Liquid Organic Cleaner (Organiczny płyn czyszczący) – jeden z pierwszych na świecie biodegradowalnych, uniwersalnych i skoncentrowanych preparatów czyszczących. Liquid Organic Cleaner sprzedaje się w ogromnych ilościach i daje podstawy naszej filozofii, aby poważnie traktować sprawy związane ze środowiskiem naturalnym.

1960s

 


Lata 60. XX wieku Filozofia Biznesu Amway zaczyna się rozwijać w aspektach geograficznych, sprzedażowych i związanych z ofertą produktową.

   

 

W październiku 1962 roku Amway otwiera swoje pierwsze zagraniczne biuro w mieście London, w kanadyjskiej prowincji Ontario. Będzie to drugie z ponad 80 państw i terytoriów, w którym Amway prowadzić będzie działania biznesowe.

   





1967 Sprzedaż produktów Amway sięga 50 milionów dolarów.

   



1968 Marka Artistry debiutuje, oferując portfolio 11 produktów w 37 odcieniach. Artistry stanie się jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek kosmetyków pielęgnacyjnych segmentu premium*.

*Source: Euromonitor International Limited; www.euromonitor.com/amway-claims

1970s

 


W latach 70. XX Amway przejmuje markę NUTRILITE, otwiera biura na ośmiu kolejnych rynkach oraz powiększa powierzchnię siedziby światowej do prawie 308 tys. metrów kwadratowych.

   

 

1971 W Sydney w Australii powstaje pierwszy zamorski oddział Amway. Dlaczego Australia? Rich DeVos, jeden z założycieli Amway, powiedział: „to było najadalej od nas, więc powiedzieliśmy, jeżeli to tam zadziała, zadziała też gdzie indziej”.

   

 

Pierwsze europejskie biuro Amway zostaje otwarte w Milton Keynes w Wielkiej Brytanii.

1980s

 


Lata 80. XX wieku Możliwości biznesowe Amway dostępne są już na następnych 20 rynkach dzięki sile ponad miliona Przedsiębiorców.

   

 

1981 Amway otwiera Grand Plaza Hotel w Grand Rapids w stanie Michigan w Stanach Zjednoczonych. Ten czterogwiazdowy hotel o 682 pokojach staje się jednym katalizatorów, który wpłynie na rozwój i zwiększenie społeczności zachodniej części stanu Michigan.

   

 



1984 Amway świętuje 25. rocznicę powstania.

1990s


Lata 90. XX wieku Amway otwiera biura na kolejnych 33 rynkach na całym świecie, w tym w Chinach i Południowej Afryce (na zdjęciu). Dzięki wspólnym wysiłkom Przedsiębiorców, pracowników i partnerów biznesowych na całym świecie, Amway zanotuje podwójny wzrost w ciągu tego dziesięciolecia.

2000s

 


Początek XXI wieku Nowe tysiąclecie to przede wszystkim nowi partnerzy, innowacje i inicjatywy związane z wdrożeniem wizji Amway: „Pomagamy ludziom wieść lepsze życie”.

   

 


2003 Początek Kampanii Amway One by One na rzecz dzieci. W ramach kampanii, dzięki wysiłkom pracowników i Przedsiębiorców Amway, gromadzone są środki pieniężne na pomoc dzieciom w potrzebie z całego świata.

   

 

2006 NUTRILITE otwiera Centrum Optymalnego Zdrowia. W tym mieszczącym się w Kalifornii ośrodku naukowym pracują uznani na całym świecie eksperci, którzy oddani są idei wsparcia ludzi w procesie dążenia do optymalnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia.

   

 

Amway Wielka Brytania otwiera Centrum Szkoleniowo-Wystawiennicze w Londynie. Centrum służy szkoleniom Przedsiębiorców Amway oraz oferuje wsparcie dla osób przystępujących do współpracy z naszą firmą.

2010s


2010 W Orlando na Florydzie w Stanach Zjednoczonych otwarte zostaje Amway Center, ośrodek rozrywkowo-konferencyjny na 20 tys. osób. Amway Center to również siedziba drużyny koszykarskiej NBA Orlando Magic.

Amway otwiera nowe centrum biznesowe w Krakowie, które zapewnia wsparcie dla działań marketingowych i IT na wszystkich europejskich rynkach Amway.